Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009

DREAMCARS

http://www.mensonly.gr/site/content.php?artid=76844
Audi A5 Cabrio 2.0 TSi



Όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές βάζουν νερό στο κρασί τους και μεταλλικές οροφές στα ανοιχτά μοντέλα τους, η Αudi επιμένει στις υφασμάτινες. Και πολύ καλά κάνει.

Ας είμαστε ειλικρινείς: τα coupe/cabriolet είναι μια εξαιρετική ιδέα, με πολλά πλεονεκτήματα, αλλά τελικά πρόκειται για «υβρίδια» που δεν είναι ούτε coupe ούτε cabriolet. Είναι η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να συνδυάσουν δύο κατηγορίες (το επιτυχώς ή ανεπιτυχώς είναι σχετικότατο), που ούτως ή άλλως έχουν πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και το αποτέλεσμα είναι -τουλάχιστον- μεσοβέζικο. Τα «μεσοβέζικα», όπως αποδεικνύεται, αρέσουν σε πολλούς, αλλά όχι σε όλους. Κάποιοι θέλουν ένα κλασικό convertible, με μαλακή οροφή, όπως άλλωστε κάποιοι άλλοι θέλουν ένα coupe με «συμβατική», και ευτυχώς υπάρχουν ακόμη εταιρείες που θέλουν και μπορούν να κάνουν -κατασκευαστικά- τον διαχωρισμό.

Αντίθετα με κατασκευαστεί όπως η ΒMW, που παράγει μοντέλα με υφασμάτινη οροφή (όπως η ανοιχτή σειρά 6) αλλά και coupe/cabriolet (όπως η νέα Ζ4 ή η ανοιχτή σειρά 3), ή η Μazda, που κατασκευάζει το ΜΧ 5 και στις δύο εκδοχές, η Αudi εμμένει στη μαλακή οροφή, και μάλιστα δηλώνει ότι θα συνεχίσει να το κάνει πρώτιστα για να μη διαταράξει σχεδιαστικά το πίσω μέρος των ανοιχτών αυτοκινήτων της. Όντως, δεν ξέρω πώς θα ήταν το

σχήμα του Α5 αν η αναδιπλούμενη ο¬ροφή ήταν μεταλλική, με την υφα-σμάτινη όμως δεν είναι μόνο κομψό, αλλά έχει και το class του «παραδοσιακού». Και, υποθετικά πάντα, ακόμη κι αν η σχεδίαση ήταν ακριβώς η ίδια στην περίπτωση μιας μεταλλικής οροφής, το τίμημα σε λίτρα χώρου αποσκευών θα ήταν μεγάλο.
Υπάρχουν, όμως, κι άλλα τιμήματα που καλείται να «πληρώσει» κάποιοι που επιλέγει ένα ανοιχτό μοντέλο με μαλακή οροφή: τον αυξημένο θόρυβο και τη μειωμένη δυσκαμψία σε σχέση με ένα αντίστοιχο μεταλλικής οροφής. Όσον αφορά το πρώτο, είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πώς κατέφερε η Αudi να προσδώσει τόσο καλά χαρακτηριστικά ηχομόνωσης στο Α5, αν και το γεγονός του περιορισμένου θορύβου έχει να κάνει και με την εξαιρετική συναρμογή της οροφής στο αμάξωμα. Στα του πλαισίου, η δυσκαμψία φυσικά και δεν είναι εφάμιλλη του κλειστού μοντέλου, αλλά είναι κάτι παραπάνω από ανάλογη (και τελικά, ούτε ένα coupe/cabriolet μπορεί να είναι τόσο δύσκαμπτο όσο ένα κλειστό αυτοκίνητο). Η οδηγική διάστασή του είναι ότι μπαίνεις στο Α5 έτοιμος για μια χαλαρή Βόλτα με κατεβασμένη την οροφή (που ανοίγει σε ελάχιστα δευτερόλεπτα ακόμη και εν κινήσει, μέχρι τα 50 χλμ την ώρα) και καταλήγεις να «στύβεις» τον δίλιτρο κινητήρα με τους 211 ίππους, παίζοντας συνέχεια με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Π.ΝΤΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: