Παρασκευή 18 Ιουλίου 2008

Έρχονται «καμπάνα» 1 εκατ. σε 8 εταιρείες τηλεπικοινωνιών

Έρχονται «καμπάνα» 1 εκατ. σε 8 εταιρείες τηλεπικοινωνιών
http://www.myworld.gr/site/content.php?sel=80&artid=85847
Υψηλά πρόσημα, συνολικού ύψους πάνω από 1 εκατ. ευρώ, θα επιβληθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα σε οκτώ εναλλακτικούς παρόχους τηλεπικοινωνιών για αθέμιτες πρακτικές σε βάρος των καταναλωτών.Συμφωνά με πληροφορίες του «ΚτΕ», οι εταιρείες αυτές διαπράττουν σωρεία παραβάσεων και, παρά τις επανειλημμένες συστάσεις που τους έχουν γίνει μέχρι σήμερα από το υπουργείο, δεν συμμορφώθηκαν.Ο έλεγχος στις επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ύστερα από τις εκατοντάδες καταγγελίες που έφθαναν και συνεχίζουν να φθάνουν στο υπουργείο, από καταναλωτές που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στις συναλλαγές τους με αυτές.Η έρευνα στον κλάδο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ξεκίνησε εδώ και περίπου επτά μήνες και ολοκληρώθηκε πρόσφατα, καταδεικνύοντας ότι η αγορά εναλλακτικών παροχών σταθερής τηλεφωνίας όπως λειτουργεί σήμερα είναι προβληματική, ειδικά στις «πρακτικές πωλήσεων» που υπερβαίνουν συχνά τα όρια της νομοθεσίας στην προσπάθεια άγρας πελατών.Οι κατηγορίεςΚατά τις ίδιες πληροφορίες, στην έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι εταιρείες -προκειμένου να αυξήσουν το πελατολόγιο τους- τάζουν «γη και ύδωρ», προχωρούν σε παραπλανητικές διαφημίσεις, οι οποίες κάποιες φορές περιέχουν και υπερβολές -ή ψεύδη- για τις παροχές τους. Επίσης ελλιπής είναι συχνά και η ενημέρωση που πραγματοποιούν από το τηλέφωνο, όπου -χωρίς να έχει κατανοήσει ο καταναλωτής τι του προσφέρουν και δίχως να έχει ενημερωθεί σωστά- βρίσκεται να έχει επιλέξει τις υπηρεσίες κάποιας εναλλακτικής εταιρείας.Παράλληλα, σύνηθες φαινόμενο είναι η μεγάλη καθυστέρηση στην ενεργοποίηση της σύνδεσης, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές πελάτες τους να μένουν εκτεθειμένοι και χωρίς επαρκή ενημέρωση για το πότε θα «συνδεθούν».Ωστόσο υπάρχουν και τα χειρότερα περιστατικά, όπως: καταναλωτές που -χωρίς να γνωρίζουν οτιδήποτε- βρέθηκαν προ εκπλήξεως όταν κόπηκε η σύνδεση τους από τον ΟΤΕ, και αυτό είχε γίνει με την αυθαίρετη «συμβολή» κάποιου εναλλακτικού παρόχου.Επίσης στις παραβατικές τακτικές των εταιρειών εντάσσεται και η αμέλεια τους στο να παραδίδουν στους πελάτες τους αντίγραφο της σύμβασης, όπως επίσης και το έγγραφο υπαναχώρησης, το οποίο είναι υποχρεωτικό να δίδεται για να ενημερώνεται ο καταναλωτής.Πρέπει να επισημανθεί ότι ο κλάδος βρίσκεται πλέον υπό παρακολούθηση από το υπουργείο Ανάπτυξης και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Τα πρόστιμα είναι η αρχή του ξεκαθαρίσματος της αγοράς από λανθασμένες πρακτικές πωλήσεων. Θα ζητηθεί από τις εταιρείες να συμμορφωθούν άμεσα και να μην παραβαίνουν τα όσα ορίζει η νομοθεσία.
ΓΙΑΝΝΗΣ Ε. ΒΕΡΜΙΣΣΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: