Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Ελπίδες ανάκαμψης με ηλεκτρικά όνειρα και «πράσινες» Ferrari!

80ή Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης - Πάνω από 100 οι πρεμιέρες νέων μοντέλων

Ελπίδες ανάκαμψης με ηλεκτρικά όνειρα και «πράσινες» Ferrari!

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Σάββατο, 6 Μαρτίου 2010 
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1786003
Ευχάριστη ανάπαυλα, στη διαρκή κατήφεια της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί το φετινό Σαλόνι της Γενεύης.
Οι πύλες του Palexpo άνοιξαν την Πέμπτη 3 Μαρτίου για το κοινό, σε πανηγυρικό κλίμα, καθώς η συγκεκριμένη διοργάνωση συμπληρώνει 8 δεκαετίες, στα δρώμενα του κλάδου.
Συνολικά 100 μοντέλα κάνουν «ντεμπούτο» στα 80.000 τ.μ. της πιο λαμπερής έκθεσης του είδους, για την Ευρώπη. Οι κατασκευαστές καταθέτουν τα επιχειρηματικά όπλα τους, προκειμένου να πείσουν, κυβερνήσεις και καταναλωτές, ότι είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις για ασφαλείς, οικονομικές και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, χωρίς να «σκοτώνουν», ταυτόχρονα, το συναίσθημα. Δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, σε ό,τι έχει να κάνει με το σχεδιασμό και την τεχνολογική εξέλιξη: όμορφα οχήματα που χαίρεσαι να τα οδηγείς.
Αρκετά, αυτή τη φορά, τα καινούργια μεσαία, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα, πολλά τα υβριδικά, που, είτε ως μοντέλα παραγωγής είτε ως πρωτότυπα για το απώτερο μέλλον, καλύπτουν ακόμη και πολυτελείς κατηγορίες υψηλών επιδόσεων. Άφθονες και οι προτάσεις για αμιγώς ηλεκτρικά, κυρίως, «μίνι», τα οποία είναι έτοιμα για παραγωγή, αρκεί να υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές που θα διευκολύνουν τη χρήση τους στα αστικά κέντρα.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι μηδενικοί ρύποι προβάλλονται ως «μπαλαντέρ» στις σκληρές παρτίδες για τη θέσπιση όλο και πιο αυστηρών περιορισμών από τα κέντρα εξουσίας. Πολύ σημαντικά βήματα έχουν γίνει εξάλλου και στην κατηγορία των μικρών καθημερινών αυτοκινήτων, που δεν ζηλεύουν τίποτε από μεγαλύτερα, εξασφαλίζοντας άνετη διαβίωση στα συχνά μποτιλιαρίσματα της πόλης.
Τα SUV καλά κρατούν, τα cabrio στρογγυλεύουν και τα πολυχρηστικά αποκτούν όλο και πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, ώστε να μην… πλήττουν οι οικογενειάρχες.
Εμείς επιλέγουμε μερικά ξεχωριστά μοντέλα ανάμεσα στο πλήθος και σας μεταφέρουμε κάτι από την ατμόσφαιρα της έκθεσης.
ASTON MARTIN CYGNET: Ασφαλώς, αποτελεί «την είδηση». Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, θα κοστίζει λίγο πάνω από 35.000 ευρώ, μάλλον… ευτελές ποσό για μια Aston Martin. Όπως και να έχει, πρόκειται για ένα Toyota iQ, με κινητήρα 1,33 λίτρου. Το British look, ωστόσο, αρκεί για να πολλαπλασιάσει, επί τρία, το κόστος. Πιθανότατα, στις αγορές, εντός του 2011. Όποιος δεν μπορεί να περιμένει, ας αγοράσει μία… DBS!
ΑUDI A1: Πατώντας στην ίδια πλατφόρμα με τα ομόσταβλα VW Polo, Seat Ibiza και Skoda Fabia, έχει το… ταξικό προνόμιο του σήματος και θα εφοδιάζεται με κινητήρες TSI 1,2 και 1,4 λίτρου. Ο δεύτερος θα συνδυάζεται και με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic. Το μικρότερο όλων των Audi είναι, ομολογουμένως, πολύ όμορφο.
BMW 5 SERIES: Οι λάτρεις της δεν χρειάζεται να περιμένουν πολύ. Έρχεται και στην Ελλάδα, άμεσα, ελαφρά μακρύτερη, με αλουμινένια ανάρτηση, σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, ενεργή τετραδιεύθυνση, και αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Στη βάση η 523i με τρίλιτρο μοτέρ βενζίνης 204 ίππων. Εδώ μας τα χάλασαν οι Γερμανοί…
CITROEN SURVOLT: Θυμίζει μοντέρνα… ηλεκτρική σκούπα. Είναι, άλλωστε, αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο με μοτέρ που αποδίδει 200KW, κίνηση στους πίσω τροχούς, θέσεις για 2 άτομα και λογικές διαστάσεις 3,85 μ. μήκος, 1,57 μ. πλάτος και 1,2 μ. ύψος.
FERRARI HY-KERS: Υβριδικό πρωτότυπο, βασισμένο πάνω στην 599 GTB Fiorano, με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η πράσινη απόχρωση δηλώνει, ασφαλώς, την τάση της εποχής. Το αν οι ορκισμένοι οπαδοί του «κόκκινου της φωτιάς» θα έφθαναν στο σημείο να επιλέξουν πράσινη Ferrari είναι, πάντως, ένα θέμα…
FORD FOCUS: Αυτή είναι η station wagon εκδοχή του νέου μεσαίου μοντέλου της Ford που θα διαθέτει πλήρη γκάμα αμαξωμάτων, νέα γενιά κινητήρων με υπερσυμπιεστή (Ecoboost), πιο αποδοτικούς, οικονομικούς και λιγότερο ρυπογόνους. Σε ένα χρόνο από τώρα στην αγορά.
MERCEDES F 800 STYLE: O CEO της εταιρείας, Ντίτερ Τσέτσε, δείχνει το δρόμο: Υβριδικό πρωτότυπο με στοιχεία υψηλής τεχνολογίας που σηματοδοτεί το μέλλον των πολυτελών Μercedes-Benz. Συνολική απόδοση 409 ίππων από βενζινοκινητήρα (300 ίπποι) και ηλεκτρικό μοτέρ (109 ίπποι). Η εξωτική καλλονή θα εξαιρείται των «πράσινων» περιοριστικών μέτρων, αφού θα επιβαρύνει το περιβάλλον με μόλις 68 γμ/χλμ. CO2, καταναλώνοντας καύσιμο μόλις 2,9 λτ./100 χλμ.
ΟPEL MERIVA: «Γήινο» και πιο πρακτικό, στη νέα του έκδοση το μικρο-μέγαλο Meriva πρωτοπορεί, μια και οι σχεδιαστές του τόλμησαν να το εφοδιάσουν με αντίθετα μεταξύ τους ανοιγόμενες μπροστά και πίσω πόρτες. Οι κινητήρες 1,2 και 1,4 λίτρου (75-140 ίπποι). Αρχές καλοκαιριού στα μέρη μας.
PEUGEOT SR1: Ίσως το πιο εντυπωσιακό έκθεμα του φετινού Σαλονιού σε συνδυασμό και με το υδάτινο φόντο του γαλλικού περιπτέρου. Μια σπουδή, σε λογική coupe-cabriolet, 2+1 θέσεων, με συνδυασμό βενζινοκινητήρα 1,6 ΤΗΡ (218 ίπποι) και ηλεκτροκινητήρα (95 ίπποι). Τεχνολογία «HYbrid4», που θα εφαρμοσθεί σε μοντέλα παραγωγής, πολύ σύντομα.
PORSCHE 918 SPYDER-CAYENNE HYBRID: Ο CEO της Porsche Μίκαελ Μαχτ, παρουσιάζει με υπερηφάνεια την 918 Spyder πρωτότυπη υβριδική πρόταση με V8 κινητήρα 500 ίππων, με κατανάλωση μόλις 3 λτ./100 χλμ. και επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα. Σε δεύτερο πλάνο η πραγματική νέα Cayenne S Hybrid.
RENAULT MEGANE CC: Ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί η οροφή του νέου Megane. H γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει δύο ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα (1,6 και 2 λίτρα), με ισχύ 110 και 140 ίππων και, φυσικά, το εξαιρετικό μοτέρ 1,4 λίτρου με τούρμπο, ισχύος 130 ίππων.
RINSPEED E-SPEDDSTER UC: Το λιλιπούτειο ηλεκτρικό από την Ελβετία έκλεψε ματιές αφού έχει μήκος μόλις 2,5 μ., μοτέρ 40 ίππων και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Τι καλύτερο για οικονομική μετακίνηση «εντός των τειχών»;
SAAB 9-5: Ανακουφισμένη, μετά την εξαγορά της από την ολλανδική Spyker, η σουηδική εταιρεία παρουσιάζει για δεύτερη φορά τη νέα ναυαρχίδα της (είχε εμφανισθεί και στη Φραγκφούρτη το περασμένο φθινόπωρο). Πολύ πιο μοντέρνα, σχεδιαστικά, εμπνευσμένη από το βραβευμένο πρωτότυπο Aero X, διαθέτει χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας σε θέματα άνεσης και ασφάλειας.
SEAT: Η Seat διαθέτει και εκείνη προτάσεις για υβριδικά. Κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση, ωστόσο, των εκθεμάτων της εταιρείας, όλοι έστρεψαν το βλέμμα στην Κολομβιανή τραγουδίστρια Σακίρα, που κάλυψε με την casual εμφάνιση και την υπέροχη φωνή της το όλο σκηνικό.
SUBARU PLUG-IN STELLA: Κυριολεκτικά «στην πρίζα». Η Stella είναι η πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας για μηδενική εκπομπή καυσαερίων, με αθόρυβη λειτουργία. Ο εχθρός του βενζινάδικου θα λέγεται… ηλεκτράδικο!
VOLVO S60: Απολύτως ισορροπημένη και μοντέρνα, η φόρμα του νέου S60 συνδυάζεται με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας. Καλά τα νέα για τους κινητήρες: 2λιτρος, 4κύλινδρος, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και τούρμπο, ο οποίος αποδίδει 203 ίππους και 3λιτρος, 6κύλινδρος, σε σειρά, επίσης με τούρμπο και ισχύ 304 ίππων. Θα υπάρξει στην πορεία και πιο προσιτό μοτέρ 1,6 λίτρου, με 180 ίππους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: