Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

Παιχνίδια γραφειοκρατίας

Παιχνίδια γραφειοκρατίας
Greekretail weekly _by Comcenter (May 14, 2009)
Πέμπτη 14 Μαϊ. 2009
Για δέκατη φορά μέσα σε μισή ώρα άκουσα το μουσικό σήμα της αναμονής. Ο υπάλληλος με είχε παραπέμψει σε συνάδελφό του σε διαφορετικό τμήμα, ο οποίος, αφού με άκουσε να επαναλαμβάνω το αίτημά μου, με συνέδεσε με το τεχνικό τμήμα, το τμήμα αναγγελίας βλαβών και μετά πάλι με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών -ο τίτλος αδικεί τους πελάτες. Και ξεκίνησε πάλι ο κύκλος. Το παιχνίδι αυτό συνεχίζεται από την προηγούμενη Παρασκευή και αφορά σε ένα πρόβλημα που θα έπρεπε η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και Internet να το έχει φροντίσει, χωρίς να χρειαστεί καν να επικοινωνήσω μαζί της.
Με κάποιον τρόπο, κάποια στιγμή, το πρόβλημα θα λυθεί. Στο χρονικό διάστημα που θα μεσολαβήσει, πέραν της ψυχολογικής πίεσης και του άγχους που θα έχει δημιουργήσει σε όσους εμπλέκονται σε αυτό, θα έχει προκαλέσει και προβλήματα σε ανθρώπους και διαδικασίες. Η γραφειοκρατία, η αναποτελεσματική και πολύπλοκη διαχείριση προβλημάτων μπορεί να δημιουργεί σοβαρά κωλύματα σε πολίτες, επιχειρήσεις και κρατικούς μηχανισμούς. Επίσης, επιβαρύνει με περιττά κόστη την προώθηση λύσεων σε κάθε τομέα. Παράλληλα, όμως, εξυπηρετεί μια σειρά από σκοπιμότητες.
Τη στιγμή που το ισοζύγιο οφέλους-ζημίας αρχίζει να γέρνει επικίνδυνα προς την αρνητική πλευρά, τότε ακόμη και εκείνοι που έστησαν τους γραφειοκρατικούς μηχανισμούς ζητούν την μετατροπή τους σε ευέλικτους και αποδοτικούς. Ο χρόνος που μεσολαβεί, όμως, από την απόφαση έως την αλλαγή μπορεί, ιδιαίτερα σε καιρό κρίσης, να μην προλάβει έγκαιρα να εξισορροπήσει την ευαίσθητη αυτή ζυγαριά. Με πολύ δυσάρεστα για όλους αποτελέσματα.
Ξένια Μαντζιώρη
Διευθύντρια Σύνταξης Comcenter

Δεν υπάρχουν σχόλια: