Ετοιμάζουν μοτοσικλέτες ασφαλείς - σχεδόν - όσο και τα αυτοκίνητα
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=380661&dt=26/01/2011
Μέσα στην ερχόμενη διετία μεγάλα εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών στην Ευρώπη και την Ιαπωνία θα εφοδιάζουν τις μηχανές τους με συστήματα ασφάλειας τα οποία σήμερα υπάρχουν μόνο στα ακριβά αυτοκίνητα: ενημέρωση για την ποιότητα του οδοστρώματος, έλεγχος της απόστασης από προπορευόμενο όχημα, προειδοποίηση για όχημα που κάνει επικίνδυνους ελιγμούς σε κοντινή απόσταση, προειδοποίηση για τα όρια ταχύτητας, κράνη εφοδιασμένα με οθόνες πάνω στη ζελατίνα όπως των μαχητικών αεροσκαφών κ.ά.
Στόχος, όπως εξήγησαν στελέχη του ΜIRA, του κυβερνητικού Οργανισμού Ερευνών για την Αυτοκίνηση ( Motor Industry Research Association ) της Βρετανίας, είναι η δημιουργία μοτοσυκλετών σχεδόν τόσο ασφαλών όσο τα αυτοκίνητα. "Ποτέ η ασφάλεια δεν θα είναι ανάλογη, εφόσον οι αναβάτες είναι σωματικά εκτεθειμένοι. Ωστόσο τα συστήματα ασφαλείας που δοκιμάζουμε εφαρμόζονται σχετικά εύκολα, είναι αποτελεσματικά και μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων στα οποία εμπλέκονται μοτοσυκλέτες. Θα φανούν πολύ χρήσιμα ιδίως στους νέους αναβάτες" δήλωσε ο Τζόναθαν Μουρ, συνεργάτης του MIRA.
Στη διάρκεια παρουσίασης ορισμένων από τα εν λόγω συστήματα ασφαλείας, ειδικοί όπως ο Μουρ μίλησαν για τις «προκλήσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσαρμογή από τον τετράτροχο στον δίτροχο κόσμο. «Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες είναι να αποσπάσουμε την προσοχή του αναβάτη χωρίς να κινδυνεύσει. Το επίπεδο των θορύβων και των κραδασμών είναι πολύ υψηλό, ενώ δεν θέλουμε οι μοτοσυκλετιστές να κοιτούν στα όργανα περισσότερο από όσο είναι απαραίτητο» είπε ο Μουρ. Και έδωσε ένα παράδειγμα: «Το κράνος περιορίζει την ορατότητα. Γιαυτό δοκιμάζουμε πειραματικά ένα σύστημα προειδοποίησης με κραδασμό στο δεξί ή αριστερό μάγουλο του αναβάτη, εάν, μέσω λέιζερ, έχει εντοπιστεί όχημα που πλησιάζει στο πλάι της μηχανής».
Τα σχετικά προγράμματα συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και από κολοσσούς της βιομηχανίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, όπως η Porche και η Yamaha.
Στόχος, όπως εξήγησαν στελέχη του ΜIRA, του κυβερνητικού Οργανισμού Ερευνών για την Αυτοκίνηση ( Motor Industry Research Association ) της Βρετανίας, είναι η δημιουργία μοτοσυκλετών σχεδόν τόσο ασφαλών όσο τα αυτοκίνητα. "Ποτέ η ασφάλεια δεν θα είναι ανάλογη, εφόσον οι αναβάτες είναι σωματικά εκτεθειμένοι. Ωστόσο τα συστήματα ασφαλείας που δοκιμάζουμε εφαρμόζονται σχετικά εύκολα, είναι αποτελεσματικά και μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση των ατυχημάτων και των δυστυχημάτων στα οποία εμπλέκονται μοτοσυκλέτες. Θα φανούν πολύ χρήσιμα ιδίως στους νέους αναβάτες" δήλωσε ο Τζόναθαν Μουρ, συνεργάτης του MIRA.
Στη διάρκεια παρουσίασης ορισμένων από τα εν λόγω συστήματα ασφαλείας, ειδικοί όπως ο Μουρ μίλησαν για τις «προκλήσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσαρμογή από τον τετράτροχο στον δίτροχο κόσμο. «Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες είναι να αποσπάσουμε την προσοχή του αναβάτη χωρίς να κινδυνεύσει. Το επίπεδο των θορύβων και των κραδασμών είναι πολύ υψηλό, ενώ δεν θέλουμε οι μοτοσυκλετιστές να κοιτούν στα όργανα περισσότερο από όσο είναι απαραίτητο» είπε ο Μουρ. Και έδωσε ένα παράδειγμα: «Το κράνος περιορίζει την ορατότητα. Γιαυτό δοκιμάζουμε πειραματικά ένα σύστημα προειδοποίησης με κραδασμό στο δεξί ή αριστερό μάγουλο του αναβάτη, εάν, μέσω λέιζερ, έχει εντοπιστεί όχημα που πλησιάζει στο πλάι της μηχανής».
Τα σχετικά προγράμματα συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και από κολοσσούς της βιομηχανίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, όπως η Porche και η Yamaha.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου